ODIN FESTIVAL

ODIN FESTIVAL

Treningi, pokazy pracy i spektakle

2–7 września 2014

Instytut Grotowskiego, Wrocław

Odin Teatret

Z okazji 50-lecia Odin Teatret Instytut Grotowskiego organizuje Odin Festival – sześciodniowe spotkanie z zespołem Odin Teatret, na które złożą się: treningi, pokazy pracy, barter, a także spotkania z Eugeniem Barbą i prezentacje wybranych spektakli Odin Teatret.

Koszt

400 EUR (300 EUR dla uczestników z Centralnej i Wschodniej Europy)

Koszt obejmuje:

  • uczestnictwo w treningach oraz wstęp na spektakle, pokazy pracy oraz spotkania z Eugeniem Barbą
  • trzy posiłki dziennie (śniadanie, obiad i kolacja)
  • zakwaterowanie w hostelu (pokoje 2–5-osobowe)

Kontakt i zgłoszenia

Prosimy o przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia do Justyny Rodzińskiej-Nair na adres: justyna [at] grotowski-institute [dot] art [dot] pl do 15 czerwca 2014. Odpowiedzi prześlemy do 27 czerwca 2014. Liczba miejsc jest ograniczona.

Zaakceptowany uczestnik zobowiązany jest do uiszczenia opłaty do dnia 31 lipca 2014. Szczegóły dotyczące opłaty prześlemy drogą mejlową.

Odin Festival jest międzynarodowym wydarzeniem o charakterze praktycznym i teoretycznym, adresowanym do osób pragnących lepiej poznać sposób pracy Odin Teatret.

Na program składają się: treningi, pokazy pracy, barter, spotkania z Eugeniem Barbą, spektakle, pokazy filmów i dyskusje.

Wszystkie wydarzenia odbywają się w języku angielskim.

PROGRAM FESTIWALU

KARTA ZGŁOSZENIA

Odin Festival trwa sześć dni (zajęcia rozpoczynają się o 7:30 rano, a kończą o 22:00) i jest okazją do poznania pełnego spektrum działalności Odin Teatret jako laboratorium teatralnego. Aktorzy i Eugenio Barba prowadzą specjalne sesje o charakterze praktycznym zatytułowane „The Odin Tradition” („Tradycja Odin”), a także pokazy pracy, podczas których zdradzają sekrety swojego rzemiosła, dzielą się swoimi wiedzą i doświadczeniem. Każdy z aktorów daje uczestnikom możliwość poznania i zrozumienia indywidualnego treningu oraz sposobu, w jaki pracuje nad spektaklem, jak buduje aktorską dramaturgię.

Spotkania z Eugeniem Barbą, prowadzone w formie dialogu, dotyczą bardzo różnych tematów, np. reżyserii, dynamiki zespołu, pedagogiki, strategii przetrwania, międzykulturowych spektakli, zarządzania, Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru (ISTA). Program zawiera także spotkania z muzykami, zespołem technicznym, zespołem zajmującym się organizacją, pracownikami archiwum, przygotowanie barteru (wymiany kulturalnej) z lokalnymi środowiskami.

Odin Festival stwarza możliwość dowiedzenia się, w jaki sposób zespół teatralny przerodził się w laboratorium za sprawą indywidualnego treningu aktorskiego i spektaklom, specyficznemu planowaniu wyjazdów, budowaniu artystycznych aliansów i międzynarodowych powiązań oraz sieci współpracy międzynarodowej, wzmocnienia trwałych więzów ze społecznością lokalną, budowania „żywego archiwum” i udostępniania szerokiemu odbiorcy materiałów audio i wideo na temat historii Odin Teatret, a także wyjątkowych reżyserów i zespołów teatralnych tworzących w ostatnim pięćdziesięcioleciu.

Odin Festival jest adresowany do maksimum 50 uczestników, aktorów i tancerzy, teatrologów i antropologów, działaczy kulturalnych (praktyków kultury), a także polityków – wszystkich zainteresowanych wieloaspektową działalnością Odin Teatret. Uczestnicy mogą wybrać, czy chcą uczestniczyć w treningach czy je obserwować.

Przykładowy program dnia

  • 8:00–10:00 trening fizyczny i głosowy
  • 10:00–10:30 przerwa
  • 10:30–12:00 pokaz pracy
  • 12:00–13:30 przerwa obiadowa i prace porządkowe
  • 13:30–16:30 „Tradycja Odin”, prowadzona przez jednego z aktorów lub muzyków Odin Teatret
  • 16:00–17:00 przerwa
  • 17:00–18:00 spotkanie z Eugeniem Barbą
  • 18:00–20:00 kolacja
  • 20:00 spektakl (solowy lub zespołowy)

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

logo mkidn

Partner: Wrocławski Teatr Współczesny

wtw-logo

esk-logo

ZałącznikWielkość
Plik Program festiwalu
1.12 MB
Plik Karta zgłoszenia
62.42 KB

POLECONE EKSPRESEM

ODIN FESTIVAL
Spalić dom. Rodowód reżysera
Canoe z papieru. Traktat o Antropologii Teatru
Sekretna sztuka aktora. Słownik Antropologii Teatru
Technika i kreatywność. Rozmowy z aktorami Odin Teatret
Ziemia popiołu i diamentów. Moje terminowanie w Polsce oraz 26 listów Jerzego Gr
„Konteksty. Polska Sztuka Ludowa” 2005, nr 2
Teatr. Samotność, rzemiosło, bunt
Notes from an Odin Actress. Stones of Water
Odin Teatret 2000