Eugenio Barba

Canoe z papieru. Traktat o Antropologii Teatru

Przełożyli Leszek Kolankiewicz i Dagmara Wiergowska-Janke
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2007

Książka ta została napisana w Holstebro, ale pomyślano ją w czasie długich, milczących prób i podróży, w czasie oglądania przedstawień i spotkań z grupami teatralnymi z różnych kontynentów. Urosła dzięki chaotycznym dyskusjom czy też „burzom mózgów” wywołanym przez pytania, które w pierwszej chwili wydawały się infantylne lub bez sensu. Czym jest obecność aktora? Dlaczego wykonując takie same działania, jeden aktor jest wiarygodny, a inny nie? Czy talent jest także techniką?
Czy nieruchomy aktor może zatrzymać uwagę widza? Na czym polega energia w teatrze? (Fragment Przedmowy Eugenia Barby)

 

ksiegarnia.grotowski-institute.art.pl/produkt/canoe-z-papieru/

POLECONE EKSPRESEM

  • Spalić dom. Rodowód reżysera
  • Czym jest teatr?
  • Canoe z papieru. Traktat o Antropologii Teatru
  • Judith Butler, Zapiski o performatywnej teorii zgromadzeń
  • Performatyka. Terytoria
  • Krzysztof Czyżewski, Małe centrum świata. Zapiski praktyka idei
  • Magdalena Hasiuk, Teatr Słońca. Od rewolucji na kozłach do odysei uchodźców
  • Gazeta Teatralna „Didaskalia” nr 135/2016
  • Gazeta Teatralna „Didaskalia” nr 137/2017
  • Jean Duvignaud, Dar z niczego. O antropologii święta
  • „Kultura Współczesna”: Kulturowe przedstawienia sportu, nr 1/2017
  • Między świętem a przesytem. Festiwale teatralne ich miejsce we współczesnym życi
  • Catharine Christof, Rethinking Religion in the Theatre of Grotowski
  • Dorota Semenowicz To nie jest obraz. Romeo Castellucci i Societas Raffaello Sanz
  •  Heiner Goebbels, Przeciw Gesamtkunstwerk
  • Leszek Kolankiewicz, Samba z bogami. Opowieść antropologiczna
  • Kręgi i płomienie. Szkice o teatrze i socjologii